Informacja o wyrobach zawierających azbest
Inwentaryzacja Azbestu – dla właścicieli posiadających azbest na nieruchomości
Zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, obowiązkiem właścicieli i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest poprzez sporządzenie spisu z natury.
Termin zakończenia usuwania azbestu na terytorium Polski określono na rok 2032.
Właściciel nieruchomości, jako osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą jest zobowiązany do corocznego składania informacji do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia.
Osoby nieposiadające na swojej posesji wyrobów zawierających azbest nie muszą składać informacji.
Informację należy złożyć:
- osobiście w Urzędzie Gminy w pokoju nr 3,
- pocztą na adres: Urząd Gminy Sadowie, Sadowie 86, 27-580 Sadowie
- mailowo na adres: urzad@sadowie.pl
Druk informacji jest dostępny w Urzędzie Gminy w Sadowiu w pokoju nr 3 oraz do pobrania: format doc format pdf

